Žhavé téma: jaký typ linky zvolit pro telefonický kontakt na webu?

95kc-minutu-200x200Jaký typ linky je důvěryhodnější? Přilákáte díky zelené lince (800) více telefonických poptávek? Kolik lidí zná rozdíl mezi zelenou, modrou a bílou linkou?

V základním rozdělení máme k dispozici 4 typy telefonních linek:

  • Pevná
  • Mobilní
  • Barevná
  • Internetová
Třetí typ „barevná linka“ má několik dalších variant. Popsáno níže.

Pevná linka

Pevná linka je klasickým typem linky. Má vysokou důvěryhodnost u všech generací. Podle předčíslí máme povědomí, do jakého kraje telefonujeme. Pokud se nedovoláme, zkoušíme to většinou znovu. Víme, kolik za volání na pevnou linku platíme a víme, že při volání na pevnou linku nezaplatíme závratné částky ani v případě, že bychom narazili na nějakého podvodníka.

Mobilní čísla

Mobilní čísla v dnešní době pozná většina z nás. Začínají trojčíslím 600 – 609 nebo 720 – 799. Pokud se na mobilní číslo nedovoláme, předpokládáme, že se nám volaný ozve zpět. Protože mobilní telefon nosíme stále při sobě a ten, kdo ho nevzal, bude mít nepřijatý hovor. O několik let zpět se dal podle prvního trojčíslí poznat operátor. Dnes tomu tak už není.

Barevné linky

S barevnými linkami je to složitější a je třeba si je popsat podrobněji.

Rozdělme si je:

  • Zelená linka
  • Modrá linka
  • Bílá linka
  • Další barvy (žlutá, duhová, erotická)

Zelená linka

Málokdo ví, že zelená linka nezačíná pouze trojčíslím 800, ale jsou to i všechna čísla začínající 801 – 809. Na tato čísla můžeme telefonovat z jakéhokoli zařízení a neutratíme ani korunu. Je však třeba se zamyslet, kolik % lidí ví, že je linka začínající 800 zdarma. U mladších to bude většina. U starších generací je toto povědomí nižší. Což je poměrně velká nevýhoda, pokud jsou naši zákazníci právě ze starší generace. Hovory směrující na zelenou linku platí její vlastník. Samozřejmě i měsíční paušál pro číslo 800 se nepohybuje v řádech desetikorun.

Dá se říci, že provozování zelené linky je nákladná záležitost a firmy postupně zelené linky ruší. Příkladem může být článek na webu Allianz. Zrušením zelené linky ušetřili přes 2.5 milionu korun za jeden rok.

Myslíte si, že Allianz přišla díky této změně o nějaké klienty?

V současné době levných tarifů nebo tarifů s neomezeným voláním pravděpodobně ne.

Průzkum od dTest

A když jsme u neomezených tarifů, můžeme se přesunout k linkám modrým a bílým. Věděli jste, že když zavoláme na čísla začínající 844, 840, 841 nebo 855, bude nám účtováno hovorné, i v případě, že využíváme tarif s neomezeným voláním. A to není dobře, respektive si to myslí 86 % dotázaných v průzkumu provedeném společností dTest. A 88 % dotázaných si myslí, že by společnosti neměly modré a bílé linky využívat.

Modrá linka

Při volání na modrou linku (810, 844 nebo 855) se náklady na volání dělí mezi volaného a volajícího. A to i v případě, že máme neomezený tarif. Jeden z argumentů nejmenovaného operátora je „S Modrou linkou se o náklady na volání podělíte se svými zákazníky. Zlevníte jim hovory do vaší firmy a zároveň omezíte zlomyslná volání.“ – co k tomu dodat..

Bílá linka

Bílá linka má hlavní výhodu v možnosti přesměrování volajícího na nejbližší pobočku k jeho lokaci. Otázka zní, kolik společností možnost přesměrování na nejbližší pobočku využije. V případě, že si chci na zítřek domluvit schůzku v Praze, ale volám z Brna, může být využití bílé linky i kontraproduktivní.

Další barvy

Žlutá, duhová nebo erotická linka 900, 906 nebo 909. Na tyto linky je většinou volání hodně drahé. Cena hovoru za minutu je určena podle čtvrtého a pátého čísla. Tzn. např. volání na linku 906 509 509 vás vyjde na 50 Kč/minutu. Volání na 900 909 000 na 90 Kč/minutu.

Internetová linka

Tuto poznáte bezpečně podle prvního trojčíslí 910. Pro využití této linky je nutné mít telefon připojený k internetu. Tarify u těchto linek jsou individuální podle poskytovatele. O jejich existenci ví poměrně málo zasvěcených lidí a z tohoto důvodu není její využití příliš žádoucí. Nízká důvěryhodnost a strach z vysokých poplatků za volání jsou důvody, proč nejsou tyto linky jako hlavní kontakt využívány.

Jsme si jisti, že pevná linka je obecně nejlepší volbou. Nemá žádné nevýhody a pro všechny uživatele je přirozená.

FacebooklinkedinFacebooklinkedin